niedziela, 14 grudnia 2014

7 książek, które chciałabym dostać pod choinkę



Święta Bożego Narodzenia to idealny czas dla każdego książkoholika na spełnienie swoich najskrytszych pragnień książkowych, na które nie może sobie pozwolić w ciągu całego roku. W związku z tym postanowiłam sporządzić własną listę 10 pozycji, które najbardziej chciałabym znaleźć pod choinką. Są to najróżniejsze powieści, zarówno te wydane całkiem niedawno, jak i te, które od dawna bardzo chciałabym przeczytać. Nie będę kierować się żadną kolejnością, gdyż wszystkie pragnę równie mocno. A więc cóż to są za powieści? 

1. "Przebudzenie", "Pan Mercedes" - twórczość Stephena Kinga
Od dłuższego czasu staram się sięgać po pozycje, które coś we mnie pozostawią. Nie będą tylko krótkimi, bezsensownymi przelotami, a ciekawymi, pełnymi wiedzy podróżami. O Stephenie Kingu czytałam skrajne opinie. Król Grozy. Tworzy niesamowite charaktery, klimat oraz fabułę. Mimo wszystko, jednak warto dostrzec, że za całą tą strasznością, zawsze kryje się drugie dno, które uwielbiam odkrywać. Jego powieści to nie tylko wspaniała rozrywka, ale też i nauka, dlatego też z wielką niecierpliwością oczekuję momentu, gdy w końcu będę mogła poznać jego dwa najnowsze dzieła, które zbierają świetne opinie. Pod pierwszy punkt podciągnęłam całą jego twórczość, gdyż nie potrafiłabym wybrać tylko jednej pozycji. Dlatego Mikołaju, proszę o cokolwiek tego pana.


2. "Pochłaniacz" - Katarzyny Bondy
Osoby, które czytają moje posty od samego początku i które już trochę mnie znają, wiedzą, że jestem wielką kulturową patriotką. Wnikliwie śledzę wszystkie najnowsze premiery naszych rodzimych autorów. Niedawno miała miejsce premiera "Pochłaniacza" Katarzyny Bondy. Podobno świetna powieść, a sama autorka otrzymała miano królowej polskiego kryminału. Po wielu entuzjastycznych recenzjach, książka pani Kasi ciągle siedzi mi w głowie. Ostatnio stwierdziłam, że nie tylko koniecznie muszę ją przeczytać, ale też i mieć!




3. "Ostatnie rozdanie" - Wiesława Myśliwskiego
Z serii polska literatura górą! Po niesamowitym "Traktacie o łuskaniu fasoli" mam ochotę na więcej książek autorstwa Wiesława Myśliwskiego. Nie musi być to konkretnie "Ostatnie rozdanie". Mam przeczucie, że zachwycę się wszystkim, "Widnokręgiem", "Pałacem" czy "Nowym sadem". Nie mogę się doczekać powrotu do tej prostoty słów, z której bije niezwykły wydźwięk.

4. "Wszystko co lśni" - Eleonor Catton 
Ponieważ, wewnętrzne przeczucie mówi mi, że będzie to idealna lektura dla mnie. Uwielbiam takie tajemnicze cegiełki. Opis od samego początku mnie zaintrygował, a informacja o prestiżowej nagrodzie podwoił apetyt. Lubię dobrze skonstruowane powieści. Ta, patrząc z perspektywy recenzji innych, podobno taka jest. Wierzę, ale z chęcią sprawdzę ;)


5. "Drzewo migdałowe" - Michelle Cohen Coresanti
Za dużo dobrego się o tej książce naczytałam, żeby teraz się z nią nie zapoznać. Wiele pozytywnych recenzji mówi samo za siebie, podobnie jak ocena na LC powyżej 8. Podobno wzruszająca powieść, która porusza nawet najtwardsze charaktery czytelnicze. Ciekawa jestem jak to będzie ze mną. Szykuje się ciężka, ale i zarazem ważna lektura. Mam nadzieję, że będę miała okazję ją przeczytać.

6. "Parabellum" - Remigiusza Mroza
Jak do booktuberów nie byłam przekonana tak dzięki Anicie z kanału book reviews, strasznie się od nich uzależniłam. Od kilku dni nie robię nic innego, tylko oglądam recenzje jej, jak i innych polskich vlogerów. Anita skradła moje serce. Uwielbiam jej filmiki i to właśnie przez nią na liście znalazła się seria Remigiusza Mroza "Parabellum", która jest przez nią wręcz ubóstwiana. Koniecznie będę musiała ją przeczytać, w końcu miłość nie bierze się znikąd :)

7. "Księgi Jakubowe" - Olgi Tokarczuk 
Podobny przypadek jak z "Wszystko co lśni". Wiele pozytywnych recenzji, sporych gabarytów cegiełka i polska autorka. Jeszcze nie przeczytałam złej o opinii na jej temat, dlatego zacieram rączki i jeśli pod choinką ją nie znajdę, od razu po świętach zamawiam w księgarni :)

I co sądzicie o tych książkach? Czy podobnie jak ja macie na nie wielką ochotę? A wy jakie książki najbardziej chcielibyście znaleźć pod choinką? :) 

8 komentarzy:

  1. Serię Parabellum Ci bardzo polecam i "Przebudzenie " również. Mam nadzieję, że Mikołaj się do Ciebie uśmiechnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przebudzenie" właśnie czytam. Jednak sama sprawiłam sobie prezent przedświąteczny :P "Parabellum" zamawiam po świętach :)

      Usuń
  2. Kinga to i ja bym chciała pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Księgi Jakubowe - również bardzo chętnie zobaczyłabym pod choinką :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość Twoich życzeń jest zgodnych z moimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ,,Pochłaniacza" czytałam dobra książka :) A pozostałe z Twojej listy też bym chętnie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie już się nie mogę doczekać tej lektury :)

      Usuń