sobota, 4 kwietnia 2015

W poszukiwaniu - najpiękniejszych polskich wydań cz. I

Dzisiaj coś zupełnie nowego, intrygującego i od zawsze wzbudzającego wiele emocji. Coś co wszyscy zarówno kochamy, jak i nienawidzimy. Jesteście ciekawi? (Tak... tytuł chyba już wszystko zdradził) Mimo wszystko, serdecznie zapraszam do przekonania się o co tak naprawdę chodzi.


Nie będę ukrywać, że należę do dużego grona osób, dla których część graficzna książki jest niezwykle ważna. Już odkąd sięgam pamięcią, okładka odgrywała sporą rolę w doborze lektury. Czasami zdarzało się, że niekoniecznie współgrała z wnętrzem, nad czym mocno ubolewałam czy działo się to w jedną, czy w drugą stronę. Postanowiłam rozpocząć cykl, w którym będę pokazywać najpiękniejsze polskie wydania, które są bądź już nie dostępne. Jeśli będę miała wiedzę, opowiem również o treści tych książek, czy zasługują na tak dobrą pracę grafików, czy też nie. 
Inspiracją do szukania pięknych książek w ojczystym języku jest seria klasyków od barnes & nobles widoczną powyżej, która oferuje piękne wydane powieści w adekwatnych do całości cenach. Marzą mi się takie książki w języku polskim. Nie ukrywam, że mam wielką nadzieję na spotkanie w niedalekiej przyszłości zacnych tytułów w takiej oprawie. 

Cykl będzie składał się z kilku części. W pierwszej, czyli dzisiejszej planuję pokazać wam perełki ze swojej półki, które cudownie zdobią moją biblioteczkę. W następnych częściach rozpoczną się poszukiwania w antykwariatach, księgarniach czy dyskontach książkowych najpiękniejszych wydań. Czekam również na wasze zdjęcia oraz propozycje. Warunek jest jeden. Książka koniecznie musi być w języku polskim. Innej opcji nie ma :) 
Dłużej już nie trując, zapraszam do małej części mojej biblioteczki. 

"Faraon" i "Krzyżacy" wydawcnitwa KWE, "W pustyni i w puszczy" wydawnictwa MEA
Polska klasyka w pięknej skórzanej oprawie. Zachwycam się do dzisiaj. Czcionka przeraża, ale tak wyjątkowe wydanie to wynagradza. Z serii posiadam jeszcze "Potop" Sienkiewicza, który gdzieś mi się zapodział... Zastanawiam się czy można gdzieś jeszcze dostać takie wydanie tych książek. Liczę, że jeszcze wznowią "perły literatury" w piękniejszym wydaniu :) "Krzyżaków" jak może wiecie kocham i uwielbiam, natomiast "W pustyni i w puszczy" niekoniecznie. Męczyłam tę książkę niewyobrażalnie długo. "Faraon" przede mną ;) 

Przeciętna biografia z wyjątkową, przepiękną i minimalistyczną okładką. W tym przypadku grafika absolutnie nie oddaje tego co możemy znaleźć w środku. Ładnie się prezentuje, to tyle. Efekt zbyt spontanicznych zakupów. 

Klasyka literatury światowej w pięknym, polskim wydaniu. Treści nie miałam jeszcze okazji poznać, ale apetyt rośnie w miarę patrzenia. Dobra robota Muza SA! Zachwycam się tym cudownym grzbietem <3 

Przepiękny minimalizm, przepiękna treść. Całość adekwatna, zasłużona. Takie książki tylko wydawnictwo Literackie. Polecam ze względu na wszystko. 

Z tego co pamiętam wszystkie wydania książki Joanny Bator "Ciemno, prawie noc" miały ciekawą okładkę, ale to ta najbardziej przykuła moją uwagę. Czy już wam mówiłam, że kocham minimalizm?

Literatura młodzieżowa czasami nie ma wyboru, jak obrona ładną oprawą graficzną. Tym razem było inaczej. Mało ambitna, aczkolwiek ciekawa i przyjemna rozrywka z genialną okładką, obwolutą. Fantastycznie prezentuje się zarówno z nią jak i bez niej. 

Znów ten cudowny i kochany przeze mnie minimalizm. Treść i okładka = <3 

Treść nieznana. Okładka jak na załączonym obrazku. Czy trzeba coś więcej dodawać? Wadą jest jedynie kolor grzbietu, który nijak nie pasuje mi do żadnej innej książki :P  

Mimo, że za samymi Opowieściami nie przepadam to wydanie uwielbiam. Dla fana Narnii, pozycja w tym wydaniu obowiązkowa. 

"Cudowne baśnie" największe cudowności. Uwielbiam <3 Przepiękna grafika zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz książki. Niespotykane historie i obrazki. Polecam wyjątkowo to wydanie :) 

Nie są to wszystkie książki, które w jakiś sposób cenię ze wydanie, ale postanowiłam, że wybiorę te najlepsze. Nie zapominajmy, jednak o tym, że w rzeczywistości liczy się tylko wnętrze ;) 

1 komentarz:

  1. Dla poszukiwaczy pięknej książki polecam szukanie hasła "reprinty", w wyniku czego można poznać takie wydawnictwa, jak: Volumina, Graf-ika, Zeta-ars, Górnoleśne.

    OdpowiedzUsuń